[O2] No to stuknęło 100kkm w BKD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #51
    szkoda, hmmmm...powinienem zapytać ile zapłaciłeś...,ale chyba sie nie dowiem :diabelski_usmiech
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #52
      a do czego Ci ta informacja ile ja zapłaciłem :?:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #53
        no weź...po prostu pytam z ciekawości ile to kosztuje tak naprawdę ...ale niema sprawy
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #54
          AndiT, jest to turbina Garrett typ 724930-8 dalej jest liczba oznaczająca kolejność wyprodukowania w danym roku. W numerze typu po myślniku jest cyfra 8 i podobnież na dzień dzisiejszy wyższej nie ma. Już mówię co oznacza. Jak wiadomo większość produktów, producenci cały czas modernizują i w tym przypadku tak jest. Zastosowanie choćby innej śrubki wiąże się z innym oznaczeniem.
          Zamieszczone przez AndiT
          Pytam sie bo zaczynam patrzec przychylnym okiem na silnik BKD, tylko troszke mnie te padajace turbiny i pekajace glowice studza.
          Nie pamiętam od jakiego numeru nadwozia ale problem pękających głowic został rozwiązany. Na pewno był to przypadek silników z początku produkcji.

          [ Dodano: Wto 23 Gru, 08 19:11 ]
          Zamieszczone przez szkoda
          ale to muszę jeszcze info u Grześka zasięgnąć bo nawet nie wiem jaki wynik badania.
          Qrcze widzisz, dobrze że przypomniałeś bo mi wyleciało z głowy a oni chyba zapomnieli
          Po świętach ich pomęczę
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • AndiT
            Rider
            • 2008
            • 332

            #55
            Dzieki za szybkie info. Co do glowic to juz wiem co i jak, bo byl taki watek na forum, (znalazlem nawet od jakiego numeru zaleznie od fabryki wada byla poprawiona).
            Co do turbin to niby lecialy te rumunskie a pozniej ma byc juz wszystko dobrze, ale rozne sprzeczne informacje znajduje tez i w tym temacie.
            M47N2

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #56
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
              Po świętach ich pomęczę
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • WIELKIBONGO
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1594
                • Superb II (3T4)

                #57
                Zamieszczone przez szkoda
                Daruś, ale to nie to auto :!:
                :lol: :lol: :lol: szkoda, a myślałem,że Cię przekręcę :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                NajtFukinPatrol North-West

                UNIDEN 510 XL + ML145

                BYŁ ASZ
                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                BYŁA TEŻ CEGA
                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez loru
                  Zamieszczone przez leszekmw
                  tak jak juz było podnoszone...może niema co sie za bardzo pierdzielić z tym rozgrzewaniem... , i coraz częściej dochodzę do takiego wniosku
                  też dochodzę do takich wniosków tym bardziej że
                  Zamieszczone przez szkoda
                  nowa chyba od 2-3kPLN to żadna tajemnica chyba
                  co nie oznacza odrazu pałowania jak tylko autko odpali a potem raptownego zgaszenia.
                  Pamietajmy, ze palujac na zimno, nie tylko turbo dostaje w dupe :!: Inne elementy silnika sa takze duzo slabiej smarowane, tak samo jest i w skrzyni biegow. To samo tyczy sie lozysk w kolach itd.
                  Wiec ja tam wole sie chwile z autem popiescic i rozgrzac w spokoju, niz pozniej zalic sie na forum, ze mi lozysko padlo nagle, oleju bierze za duzo, turbo rzyga olejem i gwizdze :wink:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #59
                    Samiec, bez obrazy ale czytałeś moją wypowiedz do końca ? zacytuje :
                    Zamieszczone przez loru
                    co nie oznacza odrazu pałowania jak tylko autko odpali a potem raptownego zgaszenia.
                    Podchodzę do tego racjonalnie i przyjąłem do wiadomości że wcześniej czy później turbawkę muszę wymienić co nie oznaczą że do razu daje w pizd... ale jak mam wskaźnik na 70-80 stopni i potrzebuje wyprzedzić to wyprzedzam a nie się pieszczę że silnik jeszcze nie rozgrzany i wlokę się za dupkiem 40 km/h
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Wiec ja tam wole sie chwile z autem popiescic i rozgrzac w spokoju
                    Co to jest dla ciebie chwila ? bo w mich warunkach drogowo-korkowych rozgrzanie auta do 90 stopni trwa około 30 min przy temperaturze na zewnątrz około 0 stopni.
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #60
                      Zamieszczone przez loru
                      Podchodzę do tego racjonalnie i przyjąłem do wiadomości że wcześniej czy później turbawkę muszę wymienić co nie oznaczą że do razu daje w pizd... ale jak mam wskaźnik na 70-80 stopni i potrzebuje wyprzedzić to wyprzedzam a nie się pieszczę że silnik jeszcze nie rozgrzany i wlokę się za dupkiem 40 km/h
                      jak masz wskaznik temperatury "wody" na 70-80 stopni to wskaznik temperatury oleju gdybys go mial jeszcze nie zaczalby sie podnosic
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez loru
                        Samiec, bez obrazy ale czytałeś moją wypowiedz do końca ?
                        Czytalem i sie nie obrazam, napisalem tego posta ogolnie i nie byl skierowny w twoja osobe.

                        Zamieszczone przez loru
                        jak mam wskaźnik na 70-80 stopni i potrzebuje wyprzedzić to wyprzedzam a nie się pieszczę że silnik jeszcze nie rozgrzany i wlokę się za dupkiem 40 km/h

                        ...

                        Co to jest dla ciebie chwila ? bo w mich warunkach drogowo-korkowych rozgrzanie auta do 90 stopni trwa około 30 min przy temperaturze na zewnątrz około 0 stopni.
                        Dla mnie chwili pieszczenie oznacza rozgrzanie auta do minimum 70'C, dalej piszcze sie nadal, ale nie az tak juz delikatnie jak ponizej tej temp. Dynamiczne akcje zaczynam dopiero w pelni po rozgrzaniu silnika, czyli jeszcze po paru km od pokazania 90'C na zegarku lub kilku min.
                        Jezeli mam sie wloc 40km/h za jakims maruderem niz czekac na spokojne wyprzedzenie, to sie bede za nim wlokl.
                        Moze to zboczenie, ale tak dbam o ten swoj "kibel" :wink:

                        [ Dodano: Pią 26 Gru, 08 23:44 ]
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        jak masz wskaznik temperatury "wody" na 70-80 stopni to wskaznik temperatury oleju gdybys go mial jeszcze nie zaczalby sie podnosic
                        Dokladnie tak jest :!: Dodatkowo wskaznik w octavii I(nie wiem jak w II) jest dosc optymistyczny, nawet jak masz na wskazniku 90'C to w rzeczywistosci moze byc z np. 82'C. Po prostu wskaznik oszukuje cie celowo abys sie nie martwil, ze cos jest nie tak :wink:
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #62
                          Zamieszczone przez Samiec
                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          jak masz wskaznik temperatury "wody" na 70-80 stopni to wskaznik temperatury oleju gdybys go mial jeszcze nie zaczalby sie podnosic
                          Dokladnie tak jest :!: Dodatkowo wskaznik w octavii I(nie wiem jak w II) jest dosc optymistyczny, nawet jak masz na wskazniku 90'C to w rzeczywistosci moze byc z np. 82'C. Po prostu wskaznik oszukuje cie celowo abys sie nie martwil, ze cos jest nie tak :wink:
                          Kiedys to sprawdzalem, ale nie pamiętam czy opisywałem na forum czy nie. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego pokazywał 90 chyba juz od 76 do 96. Nigdy powyżej 96 czy 98 nie miałem, wskaźnik nie wychylił się nigdy poza normalną temperaturę. Zakładam, że gdyby coś zaczęło się dziać i temperatura wyraźnie przekroczyłaby normalną to wtedy wskaźnik by zareagował, a tak zapewne żeby nie martwić kierowcy wskaźnik mocno kompensuje wahania temperatury, nie pływa góra - dół jak w starszych autach.
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            tak zapewne żeby nie martwić kierowcy wskaźnik mocno kompensuje wahania temperatury, nie pływa góra - dół jak w starszych autach.
                            Dokladnie, wystarczy podpiac VAG-a aby wszystko bylo jasne :wink:
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • zurcio
                              RS
                              • 2008
                              • 2046

                              #64
                              Zamieszczone przez Samiec
                              nawet jak masz na wskazniku 90'C to w rzeczywistosci moze byc z np. 82'C. Po prostu wskaznik oszukuje cie celowo abys sie nie martwil, ze cos jest nie tak
                              z tego co pamiętam jak na szafie jest 90' to temp. rzeczywista może się wachać od 75' do 105'C.

                              ktoś to kiedyś opisywał ...
                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #65
                                jak masz wskaznik temperatury "wody" na 70-80 stopni to wskaznik temperatury oleju gdybys go mial jeszcze nie zaczalby sie podnosic
                                Przy obecnych temperaturach na zewnątrz zaczyna już ruszać, pisał o tym szkoda.
                                Zamieszczone przez Samiec
                                Czytalem i sie nie obrazam, napisalem tego posta ogolnie i nie byl skierowny w twoja osobe.

                                Zamieszczone przez Samiec
                                Dla mnie chwili pieszczenie oznacza rozgrzanie auta do minimum 70'C, dalej piszcze sie nadal, ale nie az tak juz delikatnie jak ponizej tej temp.
                                Podobnie postępuje z tym że mam tylko narazie do dyspozycji wskaźnik temp wody.
                                Zamieszczone przez Samiec
                                Jezeli mam sie wloc 40km/h za jakims maruderem niz czekac na spokojne wyprzedzenie, to sie bede za nim wlokl.
                                Nie no oczywiście że tylko spokojne wyprzedzanie w innym wypadku nie wchodzi to w grę a dodatkowo staram się nie przekroczyć 3k rpm przy spokojnym wyprzedzaniu oczywiście.
                                Zamieszczone przez Samiec
                                Moze to zboczenie, ale tak dbam o ten swoj "kibel" :wink:
                                Nie do końca, przecież "kochamy" te nasze kilowate traktory
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • Mach
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 349

                                  #66
                                  Z ciekawoscia przeczytalem ten watek i jestem troche zdziwiony tymi turbosprezarkami.
                                  Mam BKD z poczatku produkcji czyli 52 tydzien 2004 wlasnie stuknelo jej 4 lata i 125kkm. Z glowica nie ma problemu jest fabryczna, turbo fabryczne, kolo zamachowe bylo na sprawdzeniu na akcji serwisowej i bylo ok wiec tez zostalo fabryczne. Auto z chipem od 123kkm (wirus byl juz gdzies okolo 3000km przebiegu). Sprzeglo jeszcze fabryczne. Z rzeczy na gwarancji wymieniane byla tylko listwa z 3 swiatlem stopu oraz kierunkowskaz z lampka oswietlenia w lusterku.
                                  Czyzbymbym az takim szczesciarzem ? troche nie chce mi sie wierzyc :roll:
                                  Bardzo lubie ten samochod za to wlasnie ze zawsze mogle nim pojechac w dowolna trase i nie zawodzil. Jedynie zaluje ze w 2004 nie zdecydowalem sie na DSG poza tym mam wiekszosc wyposazenia jakie wtedy bylo bo niestety o L&K jeszcze wtedy nikt nie wiedzial kiedy bedzie :-(
                                  A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Mach
                                    Czyzbymbym az takim szczesciarzem ? troche nie chce mi sie wierzyc :roll:
                                    dlaczego nie
                                    nie każdemu musiała pieprznąć głowica, nie jesteś jedyny, aczkolwiek to takie troszkę jeżdżenie na bombie zegarowej IMO

                                    sprężarki to niestety głównie kwestia miejsca użytkowania IMO...
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • toocool
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 303
                                      • Octavia IV combi (NX5)

                                      #68
                                      szkoda, czy możesz troche wytłumaczyc o co chodzi z turbosprężarką i zamulaniem:
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      ... u mnie głównie idzie o ZAMULANIE, a na to w mieście praktycznie nie mamy żadnego wpływu niestety...
                                      Nie bardzo rozumiem od strony technicznej jak mają się niskie obroty do żywotności turbo. Proszę napisz kilka słów, o co chodzi, będę wdzięczny.

                                      Pozdro.
                                      Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                      Komentarz

                                      • gebek
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1214

                                        #69
                                        Zamieszczone przez goraceusta
                                        Nie bardzo rozumiem od strony technicznej jak mają się niskie obroty do żywotności turbo. Proszę napisz kilka słów, o co chodzi, będę wdzięczny.
                                        Chyba chodzi o zapiekajace sie kierownice.Ale ja tego tez nie kumam,dlaczego spokojna jazda ma uszkodzic podzespol mechaniczny.
                                        Rozmawialem kiedys z DGW i uslyszalem,ze wczesniej czy pozniej te kierownice staja.
                                        Tak wiec ja swojego nie przeciagam...przynajmniej jest ciszej :szeroki_usmiech
                                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                        Nie synku...to diesel PD.

                                        Honda...the power of dreams.
                                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8033
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #70
                                          goraceusta, znam ludzi którzy jeżdżą nie przekraczając 2500 obr/min w TDI i mają nalatane po 200kkm i nic się nie dzieje z kierownicami.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #71
                                            jak nie przekraczaja 2500obr/min to jak maja ocenic czy cos sie dzieje z kierownicami czy nie :?: :roll:

                                            :szeroki_usmiech
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8033
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #72
                                              MisiekWAW, to fakt. To skoro już idziemy za ciosem to przy jakich obrotach kierownice są w skrajnym maksymalny wychyleniu?
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #73
                                                a tego niestety nie wiem, moze dobrygrzes sie wypowie
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez AdamB
                                                  MisiekWAW, to fakt. To skoro już idziemy za ciosem to przy jakich obrotach kierownice są w skrajnym maksymalny wychyleniu?
                                                  dwa skrajne położenia :wink: :
                                                  1. silnik nie pracuje
                                                  2. silnik pracuje na wolnych obrotach

                                                  Położenie kierownic jest bardziej uzależnione od obciążenia silnika niż od prędkości obrotowej. Bardziej chodzi o to aby jeździć dynamicznie a nie obchodzić się z pedałem gazu jak z jajkiem
                                                  Osobiście wykorzystuje i wykorzystywałem pełny zakres obrotów oraz możliwości silnika i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby kierownice odmówiły posłuszeństwa :diabelski_usmiech
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8033
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    #75
                                                    dobrygrzeswawa, dzięki.
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...